English learning in our school is focused on developing and strengthening communication skills in the foreign language. With this we want our students to use English skills on their own lives, getting benefits for themselves and for those around them, while they get involve in cultural and technological changes of their generation.
In early education children are immersed in English as a second language from daily experiences and lessons on different themes developed in the subjects through songs, poems and rhymes transferring the language to real contexts in a playful and fun way.
Later, elementary students continue the process of bilingualism, strengthening oral skills, writing, listening and reading comprehension on both academic and daily used language, making good use of grammatical structures. The acquisition of learning in the second language is strengthened and deepened in math and science. In fourth and fifth grade, students become part of a special program by levels, allowing the practice of English through the development of different activities.
The strategy with students of junior high and high school involves strengthen the competencies, skills and abilities in the English language through an academic curriculum complemented with the participation of the students on an intern English course by levels, which is part of the school day. Knowledge is advanced and allows students to express themselves fluently in both written and spoken scope. The achievements of students on state tests as ICFES is outstanding on the subject, making it the highest score.
BILINGÜISMO
En la educación inicial los niños y niñas están inmersos en el idioma inglés como segunda lengua, a partir de experiencias diarias, vivencias y aprendizajes en las diferentes temáticas desarrolladas en las asignaturas. El idioma inglés forma parte de la transversalidad del aprendizaje.
Los estudiantes de primaria continúan el proceso de bilingüismo, fortaleciendo las habilidades de expresión oral, escrita, escucha, lectura y comprensión lectora. La adquisición de aprendizajes en esta segunda lengua se afianza y profundiza en las áreas de matemáticas y ciencias naturales. En los grados Cuarto y Quinto se lleva a cabo un programa especial por niveles de conocimiento permitiendo la práctica del idioma con el desarrollo de diferentes actividades.
La estrategia con los estudiantes de Básica Secundaria y Educación Media se constituye en afianzar las competencias, destrezas y habilidades en el idioma inglés a través del pensum académico y la participación del curso de inglés por niveles, este se realiza dentro la jornada escolar. El conocimiento es avanzado y le permiten al estudiante expresarse de manera fluida, tanto en el ámbito escrito como oral. Los logros alcanzados por este grupo de estudiantes en las pruebas de Estado es sobresaliente en la asignatura, constituyéndose en el resultado más alto.